DJI Mavic PRO se na trhu ještě ani pořádně neohřál a již se začínají sumarizovat přání majitelů na vylepšení pro příští generaci. Dnes si můžete u nás přečíst, jaká vylepšení by fanoušci chtěli u DJI Mavic PRO 2. Současný model velmi rychle vyskočil na přední příčky v prodejích. Stále ještě není trh naplněn a jsou na něj dlouhé čekací lhůty. Není se moc čemu divit, protože jeho skládací tělo je opravdu kompaktní a výbava je někde mezi modely DJI Phantom 3 PRO a DJI Phantom 4.

Takže jaká vylepšení by fanoušci chtěli u DJI Mavic PRO 2?

Na Facebooku bylo dotázáno 2000 členů komunity, jaká vylepšení by zákazníci chtěli u DJI Mavic PRO příští generace. Vyšlo z toho 9 bodů, které si dnes projdeme. A začneme pěkně od konce.

Bod číslo 9 – Ještě kompaktnější stavba

Fanoušci by si jej přáli ještě menší. S velikostí může souviset i hmotnost a lehčí dron je ale více náchylný na poryvy větru. Potřeboval by tedy rychlejší a výkonnější elektroniku a silnější motory. Také je to náročnější na gimbal a stabilizaci obrazu kamery. Takže je to do jisté míry kontraproduktivní.

Bod číslo 8 – Vyšší maximální rychlost

DJI Mavic PRO dokáže ve sportovním režimu vyvinout až rychlost 64km/h. Je to na kvadroptéru tohoto typu poměrně vysoká hodnota, ale zákazníci chtějí víc. Režimy „Follow Me“ a „Active Track“ jsou stále populárnější. Uživatelé se chtějí natáčet při lyžování, vodních sportech, při pohybu vozidlem nebo třeba při seskoku padákem. A pro tyto účely by byla vyšší maximální rychlost přinejmenším vhodná. DJI Mavic PRO ale není nejaerodynamičtějším lítákem a tak minimálně optimalizací designu by mohlo dojít k lehkému navýšení stávající hodnoty.

Bod číslo 7 – Lepší snímač kamery

DJI Phantom 4 PRO je vybaven 20Mpx snímačem o velikosti 1″. Vylepšená je zde i optika s mechanickou uzávěrkou a její optika je neporovnatelná s dalšími konkurenčními stroji. Fanoušky také zaujalo řešení, jaké používá GoPro Karma. Toto řešení obsahuje demontovatelný mechanický tří osý stabilizátor obrazu, který lze sejmout a použít i mimo něj. Také je možné vyměnit kameru za jiný model a to je také lákavé pro případný upgrade.

Bod číslo 6 – Lithium Iontové akumulátory

Li-Pol akumulátory jsou při srovnatelných parametrech s Li-Ion o několik procent lehčí. Ale také jsou náročnější na údržbu a náchylnější vůči vnějším vlivům. Li-Ion akumulátory jsou schopné pracovat až do -40°C. A při zájmu o celoroční používání, je toto silný argument nehledě na to, že Li-Ion akumulátory nemají takovou tendenci k explozím.

Bod číslo 5 – Náramek pro aktivní sledování

I přes ukončení projektu Lily Drone se tato myšlenka ujala a objevuje se stále častěji. Uživatelům je tato funkce sympatická, protože umožňuje nechat se dronem sledovat a natáčet bez potřeby jeho přímého ovládání pomocí vysílače.

Bod číslo 4 – Lepší „Active Track“ s GPS

V roce 2016 představila společnost DJI funkci „Active Track“, fungující na koptérách Phantom 4 a Mavic PRO. Díky této součásti výbavy je možné sledovat objekt jen pomocí analýzy obrazu a tedy bez potřeby využití pozičních systémů. Je to poměrně nová technologie co se týče využití pro soukromé účely a není ještě zdaleka v pokročilém stádiu vývoje. Pokud vás koptéra sleduje a vy se pohybujete například pod stromem, tedy mimo přímou viditelnost, ztratí vás z dohledu. Po takovéto ztrátě se již většinou nepovede najít sledovaný objekt a pokračovat v natáčení. Například s GPS náramkem by to ale problém být nemusel.

Bod číslo 3 – Větší výdrž akumulátoru na nabití

DJI Mavic PRO má udávanou dobu letu 27 minut, ale většina jeho uživatel této hodnoty nedosahuje a pohybují se kolem 23 minut. Přesto je tato hodnota velmi zajímavá pro Li-Pol akumulátor o kapacitě 3830mAh se třemi články a hmotností 240g. Náhradní akumulátory již nejsou finančně tak náročné, jako u předchozích modelů DJI. Ale uživatelé chtějí více výkonu z jedné baterie kvůli omezení v podobě nutné výměny akumulátorů, přerušení natáčené činnosti a následného nabíjení více kusů.

Bod číslo 2 – Zadní/boční čidla pro vyhýbání se překážkám

Zákazníci chtějí, aby i DJI Mavic PRO 2 byl vybaven systémem hlídání překážek do více stran, než jen vpřed a dolů, stejně jako je tomu u modelu DJI Phantom 4 PRO.

Bod číslo 1 – Hydroizolace

Členové této skupiny nejvíce hlasovali pro voděodolnost. Díky tomu by bylo možné létat za mlhy, za deště nebo při sněžení a snížila by se tím možnost selhání dronu.

 

Tak to je výsledek hlasování členů komunity DJIMavic na Facebooku, který mezi nimi uspořádal portál DroningON. Máte nějaké vlastní návrhy, v čem by měl být podle vás nástupce vylepšen?

Zdroj