Hodnocení recenzenta

Pokud hledáte něco odolnějšího, co vydrží i drsnější zacházení, jste u tohoto kousku na správné adrese. GoolRC T6 nabízí opravdu skvělý poměr ceny a výkonu. Skvěle poslouží vám, dětem i jako dárek pro kohokoliv, kdo je alespoň malinko hračička a má jen trochu zájem o techniku. A když by náhodou nevydržel veškeré útrapy, nemusíte při ceně 26USD zase až tak moc smutnit.

7.5
Hodnocení recenzenta

Po předcházejícím unboxingu a následném testování se na řadu dostala naše recenze GoolRC T6. Pokud se o existenci tohoto stroje právě dozvídáte, určitě bych vám doporučil začít u článku, kde jsme vám jej představili a pokračovat skrze zmíněný unboxing.

Za poskytnutí této odolné kvadroptéry vděčíme našemu partnerovi RCmoment, který nemá v nabídce jen drony. Na jejich skladech se nachází spousta nejrůznějších hraček pro menší i velké kluky a také náhradní díly a příslušenství. I několik skladů v EU by mohlo být argumentem pro zařazení mezi vaše oblíbené shopy.

Specifikace

  • Rozměry včetně ochran vrtulek: 300 x 300 x 90mm
  • Rozměry těla: 173 x 173 x 41 (bez lyžin), 66 mm s lyžinami
  • Hmotnost: 85g
  • Akumulátor: 3,7V (1S), 400mAh, 30C
  • Rádio: Mode 2, 4 kanály, 4x AA (nejsou součástí dodávky)

Recenze GoolRC T6

Obsah balení

Krabice je černá s fotkami tohoto RC modelu a jednoduchým popisem funkční výbavy. Na její vrchní straně je umístěn plastový pásek, který slouží jako držadlo pro snadné přenášení. Rozměry tohoto boxu jsou 338 x 219 x 118 mm. Po otevření papírové krabice a vysunutí do boku jejího obsahu jsem narazil na několika pater blistru. Pod vším byly uloženy dva dvojjazyčné návody k použití se všemi základními informacemi. První návod je v anglickém a čínském jazyce a ten druhý v německém a francouzském. Návody obsahují všechny podstatné informace včetně kalibrace a doporučení pro začínající piloty.

Ve spodním patře se nacházeli lyžiny podvozku, křížový šroubováček, krytky vrtulek, dvě sady náhradních vrtulek, USB nabíječku akumulátoru, sadu šroubků, rádio v konfiguraci Mode 2 a sluneční brýle. Na to je položeno patro druhé, ve kterém je uloženo tělíčko této RC hračky s již namontovanými vrtulkami. A přes toto je ještě položeno poslední patro, jež slouží jako krytka před poškozením laku a vrtulek při opakovaném zasouvání a vysouvání obsahu z krabice. Akumulátor je umístěn na svém místě v těle dronu.

Konstrukce a zpracování

Na výběr je ze dvou barevných variant. Jedna je stříbrná a druhá červená, metalická barva, kombinovaná s černými a inverzními doplňky. Názor na to, která se vám líbí více si můžete opět jednou vytvořit sami, mně se více líbí ta rudá. V přední části je umístěno červené LED světlo. Další LEDky jsou umístěny ve spodní části ramen pod bílým krytem. Přední mají barvu oranžovou, ty zadní pak zelenou. Spodní část vyrobena z odolného černého plastu. Zpředu je šoupací tlačítko, jímž se tato kvadroptéra zapíná a opět vypíná. Vedle něho je umístěn tří pinový konektor pro připojení kamery. Následuje uzavřený kastlík pro vložení akumulátoru, na jehož výklenku jsou čtyři výstupky sloužící k uchycení kamery. Mezi nimi se nachází nálepka s nezbytnými informacemi o certifikaci CE, kde bylo toto dílo vyrobeno a že nepatří vyhodit do popelnice s komunálním odpadem.

úchyt pro kameru

Když budeme pokračovat směrem dozadu, narazíme na dvířka krytu akumulátoru. Ta jsou uložena na pantu a otevírají se směrem dolů po odjištění západky. Nejde to sice úplně nejsnadněji, ale to je vzhledem k jeho možnostem zcela pochopitelné. Po odklopení dvířek je zde umístěn úkryt pro akumulátor s dvoupinovým konektorem. Tento konektor je poměrně obvyklý a často používán u tohoto druhu hraček. Bohužel však nemá výraznější výstupek pro snadnější úchop při vyjímaní a rozpojování konektoru akumulátoru. Kastlík skýtá i nějaký volný prostor, ale ten zabírá klubko kablíků a konektory.

Na konci ramen jsou přítomny rotory vrtulek, které pohání skrze odhalený převod stejnosměrné motory umístěné směrem ke středu tohoto droníka.

Kvalita zpracování není na svou cenovou hladinu vůbec na špatné úrovni. Vždyť jedna z výhod tohoto dronítka je i dobrá dostupnost levných náhradních dílů. Jejich rozpis naleznete v návodech a můžete si udělat přehled a podívat se na jejich nabídku u RCmoment.

Let a vše kolem něj

Příprava

Po vybalení následovalo nabití akumulátoru skrze dodaný USB nabíječ, který je opatřen červenou diodkou, která po nabití zhasne. Vložil jsem čtyři tužkové baterie do vysílače. Poté jsem začal a úspěšně dokončil předletovou kontrolu. Když už jsem měl ten šroubováček v ruce přidělal jsem i ližiny podvozku. I když jsem měl první testovací lety naplánovány v předsíni a v obýváku, nechtěl jsem zvyšovat hmotnost ještě kryty vrtulek. Vzal jsem si k ruce návod a dle instrukcí pak pokračoval dále. Zasunul a připojil akumulátor, postavil koptéru na vodorovný povrch a přepínač na jejím podvozku přesunul do polohy ON.

Červená dioda na čumáku se zuřivě rozblikala a po pár vteřinách kalibrace gyroskopu blikala v přibližně půl vteřinových intervalech. Následovalo zapnutí vysílače, signalizované rozsvícením červené diody nad přepínačem zapnutí/vypnutí a očkem pro úchyt „klíčenky“, které se projevilo hlasitým dvojitým pípnutím a rozsvícením stavového displeje. Ačkoliv je rádio v Mode 2, svítí na něm informace „Mode 1“. Dále je zobrazena informace o stavu baterií v rádiu a síle signálu. Zobrazení síly signálu však nemění svou intenzitu. Buď svítí a nebo bliká, že signál nemá. Ještě je na displeji zobrazena informace o poloze páčky akcelerátoru. Pokud není transmitter spárován s kvadroptérou, ikona signálu bliká a červená dioda také. Po spárování světýlko na dronu přestalo blikat a svítilo stále. Levou páčku ovladače jsem přesunul do spodní polohy, do nejvyšší polohy (ozvalo se opět hlasité pípnutí) a pak opět do spodní polohy (opět hlasité pípnutí). Tím došlo k odblokování motorů a můžeme do vzduchu. Diody ve spodní části ramen po celou dobu zapnutí stále pulzují.

Recenze GoolRC T6 zapnuto přední část

Lety

Let první

Vzhledem k venkovním teplotám jsem testování opět započal v domácích podmínkách. První let po obýváku bez jakýchkoliv skopičin mě překvapil svou délkou 8 minut a 49 vteřin. No dobře, tak jsem jednou trochu očesal růži a pak učesal svou lásku. Ale to byly opravdu snad jediné výkyvy z jinak stabilní levitace. Na ovladači jsem zkoušel točit „potenciometry“ umístěnými v jeho horní části, ale ničeho jsem tím nedosáhl. Vybití akumulátoru je signalizováno opět rozblikání přední červené LEDky v přibližně půl sekundových intervalech. Vypnul jsem drona, vyjmul akumulátor a opět připojil k nabíječce. Jeho opětovné nabíjení trvalo opravdu jednu rovnou hodinu.

Let druhý

Při druhém testovacím letu v domácích podmínkách jsem už nic neatakoval a jal se vyzkoušet jednotlivé funkce. Stisknutím pravého horního tlačítka (rádio opět hlasitě pípne) a udáním směru pohybem pravou páčkou předvede dronítko přemet zvoleným směrem. Tento úkon je poměrně prostorově nenáročný a třičtvrtě metru mu k tomu postačuje. Šoupátka vlevo a pod směrovou páčkou slouží k trimování (opět se projevuje pípnutím). Lze je i stisknout, ale žádnou přiřazenou funkci jsem k tomuto úkonu neobjevil. Po nějakých deseti přemetech všemi směry jsem se jal vyzkoušet i funkce Headless Mode a One Key Return. Headless Mode se aktivuje přesunutím šoupátka pod akcelerační páčkou vlevo. Z ovladače se opět ozvalo pípnutí, funkce k mému překvapení fungovala poměrně dobře a líták si hlavu moc zamotat nenechal. Po přesunutí téhož tlačítka vlevo se aktivuje funkce jednotlačítkového návratu. Ta už však mé očekávání naplnila a kvadroptéra se nikdy nevrátila ani do rádiusu jednoho metru od místa vzletu. A to jsem poletoval jen v prostoru asi tak 30m². Opět jsem po jeho stisknutí neobjevil žádnou další funkčnost. Tlačítko vpravo pak po dokoupení a instalaci kamery slouží k pořizování fotek a videí. Druhý let pak trval 7 minut a 32 vteřin.

Let třetí

Po dalším hodinovém nabíjení následoval let s šesti přemety a polovinou času strávenou v rychlejším módu. Do toho se dostanete po stisknutí levého horního tlačítka za doprovodu opět hlasitého pípnutí. Agilita se opravdu znatelně zvýšila a poletování mě již opět začínalo bavit. Při tomto letu jsem se dostal na čas 6 minut a 56 sekund. Od recenze XK X250 jsem vlastně vůbec nelétal, protože jsem si stále ještě nepořídil vychytávku v podobě rukavic pro ruce i rádio a já mám rád ruce v teple. Akumulátor jsem opět připojil na nabíječku a začal se odhodlávat k venkovnímu testu. Naštěstí se ozval kamarád, který si udělal radost v podobě elektrického autíčka s pohonem všech čtyř kol a právě na něm dokončil upgrade se střídavým motorem. Přidal se k nám ještě jeden známý také s autíčkem a vyrazili jsme.

Let venkovní

Venku bylo nějakých -12°C, ale pravidla pro létání v zimě mám již přeci dávno nastudovaná. Akumulátor jsem až do chvíle jeho instalace těsně před vzletem uchovával v kapse kvůli minimalizaci vlivu nízké teploty na jeho kapacitu. Zkoušel jsem s ním opatrně poletovat těsně za hranici vzdálenosti 70m od vysílače a bez náznaku Fly Away. Chvílemi foukal vítr o síle nějakých 3m/s a i když to s dronem docela cvičilo, vždy se podařilo jej udržet v požadovaném směru. Jeho agilita v rychlém módu i stabilita mě pro tuto cenovou kategorii opravdu mile překvapila. S nějakým tím saltem a poměrně svižným tempem letu v poměrně silném a ledovém větru vydržel ve vzduchu 6 minut a 9 vteřin. Také jsem si troufl přepnout do třetího rychlostního módy, kdy se už dron chová poměrně agilně. Největším překvapením byla rychlost otáčení, která byla pro let samotný nepoužitelná, ale pro předvádění se naprosto efektní. Při podržení levé páčky do strany se koptára roztočila jako čamrda a dalo se tak velmi snadno ztratit orientaci ve směru. Zkoušel jsem s ním opakovaně přistávat do sněhu a vůbec mu to nevadilo. Dokonce to neuškodilo ani odhaleným převodovým kolečkům. Jen za jasného světla světla nebyly dobře viditelné osvětlovací LEDky, ale díky té přední bylo na dohled alespoň rozpoznatelné, kde je příď.

 

Koupel domácí

Po návratu domů a dobití akumulátoru jsem mu napustil horkou lázeň a dopřál mu očistu ve vaně. Kastlík na akumulátor ve mně ale už nebudil takový dojem jistoty jako zprvu. Po několikerém otevření a zavření již jeho vrátka nedoléhala. Ve směru letu na pravé straně to byl asi tak 1 mm, ale vlevo to byl až dvojnásobek. Po položení na vodní hladinu se během několika vteřin potopil zádí napřed asi 10cm na dno vany. Odblokování motorů se podařilo, ale na další povely nereagoval. Vrtulky se samovolně pohnuly po obvodu asi o 5°. Po pár vteřin trvající koupeli jsem jej raději vyndal, vypnul, odpojil akumulátor a odložil na topení. Po vykapání vody zevnitř jsem opět připojil akumulátor, zapnul, odblokoval a vzlétl. Plovák, ponorka ani hračka do bazénu z něho asi nebude. Zkusil jsem jej skrápět sprchou a s tím neměl sebemenší problém. Protože se již blížil konec testování, dovolil jsem si jej i lehce přišlápnout jakože z nepozornosti. A představte si to, droník dělal jakoby nic, nestyda.

Závěr

Příprava recenze GoolRC T6 mi opět vrátila víru v použitelnost levných koptér. Líbila se mým kamarádům, kteří nemají s dronítky žádné zkušenosti a také zaujala jako hračka pro dítka se zájmem o techniku. Jedná se o líbivou věcičku vhodnou do začátku bez ohledu na věk svého uživatele, která vydrží i nějaké to méně citlivé zacházení a dá se s ní létat i v dešti. Ani zkušenějšího pilota nemůže v rychlém vyloženě režimu urazit. I díky své ceně na úrovni 26USD si tato kvadroptéra zaslouží naše doporučení. Pokud byste se rádi na něčem třeba naučili základy létání, ať již chcete hračku pro návštěvy nebo své děti, nemůžete s tímto šlápnout vedle. Někomu by mohlo vadit, že v základu nedisponuje videokamerou, ale je možné jí dokoupit jako příslušenství a připojit. S kamerou by totiž ztratila kouzlo ve voděodolnosti, zvýšené fyzické odolnosti a také mrštnosti, čímž by se z ní stalo vlastně něco úplně jiného, než čím opravdu je. Už jste si někdy řekli, že by bylo fajn, kdyby vám přinesli teplejší pivo plzeňského typu, bez pěny, alespoň trošku dolité vodou a nejlépe ve špinavé sklenici?

Tímto bych chtěl poděkovat našemu partnerovi RCmoment, že nám dal příležitost si tento GoolRC T6 vyzkoušet a otestovat jej pro vás.